Предавање/дискусија со Јелена Весиќ-„Администрација на естетика“

EN↓22.05.2019, 19:30

Програма УМЕТНОСТ ПОЛИТИКА ИНСТИТУЦИЈА ТЕЛО во КИНО КУЛТУРА
II предавање II ::: Јелена Весиќ
проследено со дискусија на Јелена Весиќ и гостите учесници Ивана Васева, Небојша Вилиќ, Владимир Јанчевски, Слободанка Стевческа.
Модерира Биљана Тануровска – Ќулавковски

22.05.2019 19:30 @ Кино Култура

Чест ни е во 2019 да ја започнеме програмата Уметност Институција Политика Тело со предавањето на Јелена Весиќ, со наслов „Администрација на естетика или на подземни струи на преговарање уметнички работи; помеѓу љубовта и парите, помеѓу парите и љубовта … “

Ова предавање ги истражува различните методи преку кои концептите на љубов и пари стануваат дел од контекстите на продукцијата и толкувањето на уметноста. Љубовта и парите – како општествени односи – се анализираат во рамките на овој идеолошки простор, затегнат од внатрешните тензии помеѓу автономијата на уметноста и хетерономијата на трудот. Во обид да го разбереме “апаратот на продукција” на современата уметност, ние се обидуваме да му пристапиме од блиска дистанца, земајќи ги во предвид различните практики на администрацијата на естетиката во нивната “секојдневна баналност”. Од оваа близина, можеме да се концентрираме на моментот кога проектите и соработките се ставени во движење. Како уметноста-како-идеологијата и комодификацијата на афектите стануваат дел од говорот користен во уметничките прилики на преговори за труд? Како се формираат моделите на производство воспоставени преку средства на говор? Како индивидуалните актери посредуваат во овие процеси?

***Јелена Весиќ е независен куратор, писател, уредник и предавач. Таа е активна во областа на издавачката, истражувачката и изложбената практика која се преплетува на политичката теорија и на современата уметност. Нејзините најнови изложби се “Приказна за копирање” (Академија Schloss Solitude, Штутгарт) и ние сме семејство (со Наташа Илич) презентирани во Павилион, Познан, дел од www.d-est.com. Весич, исто така, курираше изведба за предавање (МСУ, Белград и Kölnischer Kunstverein, со Ања Дорн и Катрин Џентџенс), како и колективниот изложбен проект “Политички практики на (пост) југословенската уметност”, кој критички ги испитуваше уметничките историски концепти и наративи за југословенската уметност, распаѓањето на Југославија. Нејзината неодамнешна книга, За неутралност (со Владимир Јериќ Влиди и Рејчел О’Рајли) е дел од изданието Non-Aligned Modernity на Музејот на современа уметност, Белград.

Учесници на дискусијата:

***Ивана Васева (1984, Скопје) e кураторка и истражувачка на кросдисциплинарни, соработнички и општествено ангажирани дела и програми во современата визуелна уметност, во обид да ги конфронтира воспоставените релации и постоечките начини на продукција на уметноста. Таа се фокусира на истражувањето на модернистичкиот канон и влијанието во денешнината како и прекаријатноста на самостојните културни работници.
Таа е програмска директорка на организацијата „Факултет за работи што не се учат (ФР~У)“ и е ко-кураторка на АКТО Фестивалот за современи уметности кој постои од 2006 година.
Досега курирала и претставила многу изложби, дискурзивни проекти и различни програми во земјава и странство и издала повеќе публикации.
Васева дипломирала на Факултетот за историја на уметност при УКИМ во Скопје а специјализирала кураторство на Кураторската програма на de Appel arts centre во Амстердам, Холандија.

***Небојша Вилиќ (1962, Велес, Репиблика Северна Македонија, nvilic@ukim.edu.mk), историчар на уметноста и редовен професор на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Репиблика Северна Македонија.

***Владимир Јанчевски (1984 / Скопје) е независен истражувач од Скопје, кој паралелно работи на полето на современата уметност и визуелните студии. Се интересира за интердисциплинарни уметнички практики и теорија на сликата, односот уметност и политика, иконокастички акти и визуелни конфликти. Од 2011 година соработува со ЦВС-Скопје, учествувал на повеќе меѓународни конференции и организирал јавни предавања во Скопје. Како член на јадрото на уметничката иницијатива КООПЕРАЦИЈА (2012-2015), ко-организирал, ко-курирал и учествувал на бројни меѓународни настани, групни изложби, колаборативни проекти, предавања и јавни дискусии.

***Слободанка Стевческа, визуелна уметница, дипломирала и магистрирала на ФЛУ Скопје. Предава сликарство и цртеж на истиот факултет. Дел е од колаборативниот тим ОПА (Опсесивно посесивна агресија) и соосновач на иницијативата Кооперација. Има остварено резиденцијални престои во Франција, Естонија, Германија, Швајцарија и Холандија и има учествувано на бројни групни изложби и фестивали како, Трансмедиале, Берлин; Rencontres Internationales Парис/Берлин; Биенале на современи уметности, Москва; Трансеуропа – Европски театарски и перформанс фестивал, Хилдесхајм; Freewaves – Биенале на нови медиуми, Лос Анџелес; I Had a Dream, Kunstraum Baden. Швајцарија; Victory Obsessed, Културен центар Замек, Познан; Аутострада биенале, Призрен; итн.


EN»22.05.2019, 19:30
Program ART POLITICS INSTITUTION BODY
II lecture II Jelena Vesić Administration of aesthetics …
After lecture talk with Jelena Vesić and guests participants Ivana Vaseva, Nebojsa Vilić, Vladimir Jancevski and Slobodanka Stevceska.
Moderator Biljana Tanurovska Kjulavkovski

22.05.2019 @ 19:30 KINO KULTURA

It is our pleasure to start 2019 program Art Piolitics Institution Body with lecture by Jelena Vesić, titled Administration of aesthetics or on underground currents of negotiating artistic jobs; between love and money, between money and love …

This lecture explores different modes in which concepts of love and money inhabit contexts of the production and interpretation of art. Love and money – as social relations – are analyzed within this ideological space, strained by internal tensions between the autonomy of art and the heteronomy of labor. In our attempt to understand the “apparatus of production” of contemporary art, we try to approach this from close distance, considering different practices of the administration of aesthetics in their “everyday banality”. From this proximity, we can concentrate on the very moment in which projects and collaborations are set in motion. How does art-as-ideology and commodification of affects inhabit the speech used inside arts’ occasions of labor negotiation? How are modes of production established by means of speech? How do individual actors mediate these processes?

***Jelena Vesic is an independent curator, writer, editor, and lecturer. She is active in the field of publishing, research and exhibition practice that intertwines political theory and contemporary art. Her most recent exhibitions are Story on Copy (Akademie Schloss Solitude, Stuttgart) and We are Family (with Natasa Ilic) presented in Pawilion, Poznan, part of www.d-est.com. Vesić also curated Lecture Performance (MoCA, Belgrade and the Kölnischer Kunstverein, with Anja Dorn and Kathrin Jentjens) as well as the collective exhibition project Political Practices of (post-) Yugoslav Art, which critically examined art historical concepts and narratives on Yugoslav art after the dissolution of Yugoslavia. Her recent book, On Neutrality (with Vladimir Jeric Vlidi and Rachel O’Reilly) is part of the Non-Aligned Modernity edition of the Museum of Contemporary Art, Belgrade.

Guest of discussion:
Ivana Vaseva (1984, Skopje) is curator and researcher of cross-disciplinary, collaborative and socially engaged works and programs in contemporary visual art, in an attempt to confront established relations and existing ways of producing art. She focuses on the research on the modernist canon and the repercussions today as well as the precarity of the freelance cultural workers.
She is the program director of the organization Faculty of things that can’t be learned (FR ~ U) and is co-curator at the AKTO Festival for Contemporary Arts that was established in 2006.
Vaseva has curated and presented many exhibitions, discursive projects and various programs in the country and abroad, and has published several publications.
She graduated from the Faculty of Art History at UKIM in Skopje and specialized in curating at de Appel Arts Center Curatorial Program in Amsterdam, the Netherlands.

Nebojša Vilić (1962, Veles, Republic of North Macedonia, nvilic@ukim.edu.mk), art historian and full professor at the University ‘SS. Cyril and Methodius’ in Skopje, Republic of North Macedonia.

Vladimir Janchevski (1984 / Skopje) independent researcher based in Skopje, working simultaneously in the field of contemporary art and visual studies. He is interested in interdisciplinary art practices and image theory, art and politics, iconoclasm and image wars.
Since 2011 collaborates with CVS-Skopje, participated in several international conferences and organized public lectures in Skopje. As a core member of the art initiative KOOPERACIJA (2012-2015), co-organized, co-curated and participated in numerous international events, group exhibitions, collaborative projects, lectures and public discussions.
Slobodanka Stevceska, visual artist, MFA from the Faculty of Fine Arts, Skopje. Currently teaches painting and drawing at the same faculty. She is part of the collaborative team OPA (Obsessive Positive Aggression) and co-founder of the initiative Kooperacija. Has received residency fellowships in France, Estonia, Germany, Switzerland and The Netherlands and has exhibited widely in group exhibitions and festivals such as Transmediale, Berlin; Rencontres Internationales Paris/Berlin; Biennale of Contemporary Art, Moscow; Transeuropa – European Theatre- and Performance Festival, Hildesheim; Freewaves’ Biennial of New Media Arts, Los Angeles; I Had a Dream, Kunstraum Baden, Switzerland; Victory Obsessed, Zamek Culture Centre, Poznan; Autostrada Biennale, Prizren; etc.